ظروف چینی

تاریخچه ظروف چینی،انواع ظروف چینی در جهان

ظروف چینی

تاریخچه ظروف چینی،انواع ظروف چینی در جهان

راز پاک کردن لکه‌های ظروف چینی و وسایل نقره

ظروف غذاخوری چینی سفید یا رنگ روشن رنگ، کلاسیک هستند: این ظرف‌ها تجملی، زیبا و تمیز می‌باشند. تنها مشکل آن‌ها این است که بعد از چند سال استفاده کردن، سطح این ظروف تعداد زیادی لکه خاکستری رنگ که حاصل برخورد قاشق، چنگال و چاقو با سطح این ظروف است، می‌گیرد.

این مسئله سبب می‌شود تا فرد وسوسه شده تا این ظرف‌ها را اهدا و به جای آن‌ها کاسه و بشقاب‌های جدید تهیه کند؛ اما حقیقت این است که شما می‌توانید بشقاب و کاسه‌های خود را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه همانند روز اول براق سازید.

شما به مقداری زور بازو، آب و یکی از این سه مواد نیاز دارید، که احتمالا دو تا از آن‌ها را از قبل دارید؛ در حالی که سومی را نیز به راحتی و با هزینه کم می‌توانید از مغازه‌ها یا فروشگاه‌ها خریداری کنید.


جوش شیرین، کرم تارتار (طرطیر) یا Bar Keeper’s Friend

ثابت شده است که شما می‌توانید این لکه‌ها را به آسانی توسط پودرهای ساینده از قبیل آنچه در بالا ذکر شد از بین ببرید. وسیله‌ی پاک کننده خود را انتخاب کرده و آن را به وسیله‌ی آب به شکل خمیر درآورید. سپس از انگشتان خود، یک اسفنج یا یک تکه پارچه استفاده کنید تا لکه‌های موجود را توسط خمیر آن قدر بمالید تا پاک و ناپدید شوند.


به خاطر داشته باشد که این عمل تنها بر روی لکه‌ها جواب می‌دهد. اگر ظرف غذا خوری شما دچار شکستگی یا خراش شده است، این پاک کننده‌ها کمک زیادی به شما نخواهند کرد و ممکن است در صورتی که محکم آن را پاک کنید، خراش‌ها بدتر شوند.

Mom Outnumbered ترکیبی از مایع و پودر Bar Keeper’s Friend را استفاده کرده و نتیجه آن همان طور که در بالا مشاهده می‌کنید، خارق العاده بوده است.


چرا و چگونه این فرایند کار می‌کند؟


همان طور که در بالا ذکر شد، جوش شیرین و کرم تارتار هر دو از سایندگان ملایم هستند. اگر ظروف غذا خوری شما به صورت سطحی لکه‌دار شده است، احتمالا یکی از آن‌ها در رفع لکه‌های حاصل از برخورد چنگال و چاقو با سطح ظرف موثراند.

اگر ظروف غذاخوری شما نسبتا سنگین و شکیل است، احتمالا شما بخواهید از پاک کننده Bar Keeper’s Friend برای پاک کردن سطح استفاده کنید. چرا؟ زیراBar Keeper’s Friend شامل اگزالیک (اکسالیک) اسید بوده که عموما در شوینده‌ها استفاده می شود تا لکه‌های رنگ یا جوهر را رفع کند. اگزالیک اسید می‌تواند اجزای حل نشدنی آهن(غیر قابل حل در آب) را به چیزهایی تغییر دهد که قابل حل‌اند (می‌توانند در آب حل شوند). بسیاری از ظروف از استیل ضد زنگ ساخته شده‌اند که شامل آهن و فلزات دیگر می‌گردد که خود دلیل بر جای گذاشتن لکه‌های خاکستری بر روی سطح ظرف می‌باشد.

در حین تمیز کردن می توانید این روش را بر روی ظرف‌های روزانه خود یا چینی‌های مرغوب انجام داده و نکات لازم را از دوستان و منابع معتبر دریافت کرده و آن‌ها را ابتدا بر پشت بشقاب‌ها تست کرده تا مطمئن شوید که این روش پاک کنندگی بر کالاهای شما خسارتی وارد نخواهد آورد. کار از محکم کاری عیب نمی‌کند، به خصوص اگر اسباب به ارث رسیده یا ظروف چینی جهیزیه خود را تمیز می‌کنید. 

منبع : nexthomo
البته اگر شما حوصله پاک کردن ظروف چینی خود با استفاده از این روش را ندارید می توانید از ظروف چینی ضد لک موجود در بازار استفاده کنید.این ظروف ساخت شرکت صنایع چینی تقدیس است که با پوشش نانو عرضه می شود.و قابلیت این را دارد که بدون نیاز به مواد شیمیایی شوینده تمیز می شود.و اگر حتی 2.3 روز هم  چای یا نسکافه درون ظرف بماند این ظروف چینی تغییر رنگ نخواهد داد

مطالب مرتبط :
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.