ظروف چینی

تاریخچه ظروف چینی،انواع ظروف چینی در جهان

ظروف چینی

تاریخچه ظروف چینی،انواع ظروف چینی در جهان

ظروف چینی چگونه ساخته می شود ؟

ظروف چینی غذاخوری به فرآورده‌هایی از صنعت سرامیک اطلاق می‌گردد که به منظور مصارف غذاخوری مورد استفاده قرار می‌گیرند (به استثناء ظروف سرامیکی مورد استفاده برای پخت و پز).

فرآیند تولید ظروف چینی را ادامه مطلب به طور مفصل ارائه داده ایم تا شما سرمایه گذران عزیزی که تمایل به ایجاد این چنین واحدی دارید با تولید ظروف چینی آشنا شوید.

1-آماده سازی مواد اولیه 6-پخت بیسکوئیت 11-فرم دهی پرس

2-آماده سازی دوغاب 7-لعاب زنی 12-پخت لعاب

3-ریخته گری 8-ساخت دوغاب 13-دکور زنی

4-خشک کردن 9-فیلتر پرس 14-پخت دکور

5-قالب سازی 10-اکسترود کردن 15-درجه بندی

16-بسته بندی


فرایند تولید برطبق موارد زیر طبقه بندی می شود :


1-آماده سازی مواد اولیه :مواد اولیه سخت بدنه (فلدسپات وکوارتز)در آسیاب های گلوله ای نرم وتبدیل به دوغاب وپس ازتایید آزمایشگاه از نظر فرمول وویسکوزیته وسای ر مشخصات دوغاب روی سرند تخلیه شده ومواد خارجی سرند به بلانجرمنتقل میشوند.در بلانجرسایرمواد اولیه نرم اضافه می شوندودوغاب هم زده مشودتا به مشخصات فنی (ویسکوزیته


،چگالی و .....) فرمولاسیون مطلوب برسد .سپس بلانجرروی الک مغناطیسی تخلیه میشودتا مواد درشت یا آهنی آن جداشوددوغاب تصفیه شده جهت جاافتادن در مخازنی بمدت دوروز نگهداری می شود.


2-فرم دهی وریخته گری: دوغاب جاافتاده برای تولید ظروف بااشکال پیچیده مثل قوری ،گلدان و ...... در قالبهای گچی که در کارخانه ساخته می شود ریخته گری می کنند شکل خارجی ظروف مثل قالب وداخل آنها پراز مواد اولیه است پس از مدتی که جدار بیرونی ظروف خشک شد قالبها رابرگردانده درون قالبها راخالی میکنندوجدار باقیمانده پس از خشک شدن از قالب جدا شده وبرای خشک کردن وپخت فرستاده می شوند .ظروف دوارساده با ماشین نرم شکل داده می شود.برای تامین خمیر مورد نیاز ماشین فرم دوغاب را توسط ماشین پرس آبگیری می کنند وخمیر حاصل در دستگاه اکسترودر –استوانه هایی به قطر مورد نیاز ظروف به به نام کالباس تبدیل میشود-کالباس به طولهای مناسب بریده شده ودر دستگاه فرم دهی قرار میگیرد.طرز کار ماشین مثل چرخهای کوزه گری است.


3- پخت اولیه ولعاب زنی وپخت لعاب ظرووف پس از فرم دهی در تجهیزات خشک کن با دمنده هوای گرم قرار می گیرند .پس از خشک شدن ظروف خشک شده در کوره بیسکویت با دمای 1100 درجه سانتی گراد پخته وسپس برای لعاب زنی استفاده می شوند . لعاب به روش تولید دوغاب بدنه تولید شده وظروف تخت توسط پیستوله لعاب کاری شده وظروف با سطوح مخفی توسط غوطه وری در مخزن لعاب، لعاب کاری می شوند.پس از خشک شدن لعاب محصولات جهت پخت لعاب به کوره فرستاده میشوند وتا دمای 1300 درجه حرارت می بینند.محصول این مرحله چینی سفید نام دارد.


4- دکور زنی ومراحل تکمیلی: چینی سفید توسط عکس برگردان نسوز وقلم ورنگ تزئین می شود. به منظور تثبیت دکور پس از ظروف زنی دکور پخته می شوداین عمل توسط کوره دکور در دمای حدود 600 درجه انجام می شود .ظروف آماده درجه بندی ودسته بندی می شوندوجهت فروش به انبار محصول ارسال می شوند .لازم به توضیح است که


دوغاب اضافه وبرگشتی از قسمت لعاب پس از اینکه درصد مواد لازن آن تامین شدو به تایید آزمایشگاه رسیددوباره به مخازن نگهداری دوغاب اضافه میشود .همچنین قالب های گچی در فرآیند توسط قسمت قالب سازی موسوم به قالب مادر ساخته می شود.


مطالب مرتبط :

انواع سرویس چینی

سرویس و ظروف چینی جهیزیه عروس

راهنمای انتخاب سرویس چینی برای جهیزیه عروس

بهترین نوع ظروف غذاخوری برای سلامتی کدامند ؟

نکات لازم برای خرید سرویس چینی میهمان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.