ظروف چینی

تاریخچه ظروف چینی،انواع ظروف چینی در جهان

ظروف چینی

تاریخچه ظروف چینی،انواع ظروف چینی در جهان

«صنعت چینی» صنعتی بنیادی

دبیر انجمن صنایع چینی ایران گفت: صنعت چینی یک صنعت بنیادی در کشور است.


محمد علی دادرس در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: این صنعت در ایجاداشتغال، صادرات، ارزآوری، رشد اقتصادی و مواردی از این دست در جوامع مختلف بسیار نقش آفرین است.


وی در ادامه مواد اولیه تولید ظروف چینی را شامل کائولن، فلدسپار، سیلیس، دولومیت، کربنات کلسیم و غیره برشمرد و اظهارداشت: معادن کائولن در آذربایجان شرقی، سلیس درهمدان و سیستان و بلوچستان، فلدسپار در همدان و قروه و دولومیت در باختران واقع شده است.


دبیر انجمن صنایع چینی ایران گفت: محصولات چینی ساخت داخل امروز از حیث کیفیتی حرف زیادی برای گفتن در سطح دنیا دارد.


وی افزود: در حال حاضر برخی از صنایع چینی کشور سالانه ضمن تامین بازارهای داخلی بخشی از محصولات خود را به مقصد بازارهای بین المللی بالاخص اروپایی صادر می کنند.


دادرس بیان داشت: هم اکنون آلمان از حیث کیفیتی در صنعت چینی (تولید محصول و ساخت ماشین آلات) مقام نخست را در جهان دارد.


وی ضمن اشاره به صادرات محصولات چینی ساخت ایران با برند خارجی اضافه کرد: برای مثال در شرایط حاضر محصولات صنایع چینی داخلی تحت برند کارخانجات آلمانی تولید ودر نهایت به این کشور صادر می شود.


دبیر انجمن صنایع چینی ایران گفت: در حال حاضر تولیدات برخی از صنایع چینی داخلی در تراز جهانی است.


وی افزود: صددرصد مواد اولیه صنعت چینی مربوط به داخل نیست به این مفهوم که برای کیفیت های مختلف محصول تولیدی مقدار کمی (۲۰ درصد) از مواد مورد نیاز بصورت واردات تامین می شود.


دادرس بیان داشت: مواد اولیه که از خارج وارد می شود بیشتر از حیث معدنی است تا کیفیتی.


وی تصریح کرد: ایران در دوره دوم زمین شناسی شکل گرفته بنابراین آنالیز مواد اولیه برخی از معادن کشور به ذات پائین است.


دبیر انجمن صنایع چینی ایران در بخش دیگری از سخنان گفت: بالاترین سهم دستمزد در قیمت تمام شده پس از صنایع دستی مربوط به صنعت چینی است.


وی افزود: برای مثال در پتروشیمی دستمزد سهم یک و نیم درصدی قیمت تمام شده را تشکیل می دهد درحالیکه این عدد در صنعت چینی سازی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است.


دادرس در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این جمله که صنعت چینی ایران دارای پیشینه تولید و قدمت زیاد است، اظهارداشت: در حال حاضر این صنعت با پیشرفت‌های چشمگیری همراه بوده و حرف‌های زیادی در دنیا برای گفتن دارد.


وی در ادامه با بیان اینکه نخستین کارخانه چینی سازی ۵۰ سال قبل در ایران تاسیس شده است، یادآورشد: خوشبختانه ظرفیت تولید این صنعت امروز بیش از ۵۰ هزار تن در سال می رسد.


برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.


مطالب مرتبط :
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.